Salgs- og leveringsbetingelser RESKA forbeholder sig ret til uden forudgående varsel at ændre betingelser i kataloget, varernes tilgængelighed, udførelse, specifikation og pris. RESKA tager også forbehold for trykfejl. Ved eventuelle kampagner, hvor betingelser er nævnt, gælder disse også for det pågældende køb. SALGSBETINGELSER De angivne priser på Webshoppen, uden log ind, samt i vores prisliste er alle ekskl. moms. Priserne i Webshoppen er med log ind inklusive 25% moms. PRIVAT SALG Vi leverer til private, dog imod forudbetaling. LEVERINGSBETINGELSER Order over kr. 35.000 leveres fragtfrit inkl. transportforsikring. order under 35.000 pålægges et fragtomkostnings gebyr på kr. 1000 + moms. En vare, som er midlertidig udsolgt fra lageret, bliver leveringsovervåget og leveres så hurtigt som muligt. Forsendelser til Grønland og Færøerne og resten af verden tillægges fragt og sendes ex. Works, men kan leveres fragtfrit til købers transportør enten på Fyn, Sjælland eller i Jylland. FAKTURERING Faktura bliver sendt pr. mail sammen med ordrebekræftelsen. Virksomheder og institutioner der har indtastet et registreret EAN-nummer på webshoppen, vil få en digital faktura tilsendt via Nemhandel. BETALINGSBETINGELSER - INDENLANDSK Betalingsfristen er netto 14 dage fra ordredato/fakturadatoen, hvis ikke der er truffet aftale om andet. Efter forfaldsdatoen debiterer RESKA morarenter med 1,5% pr. påbegyndt måned. Bemærk, at en solgt vare er RESKA’s ejendom, indtil den er betalt. BETALINGSBETINGELSER - EKSPORT Gælder også Grønland og Færøerne. Ved eksportordre forudbetales 50% af det samlede købsbeløb ved ordreafgivelse. Restbetalingen forfalder når varen er leveret til købers transportør. GARANTI - VIRKSOMHEDER, INSTITUTIONER OG EXPORTORDERS Vi giver et års garanti for materiale- og fabrikationsfejl. Fakturaen gælder som garantibevis. Hvis man ønsker at gøre garantien gældende, skal fakturanummeret oplyses. Hvis en erstatnings vare ønske sendes den fragtfri til indianske kunder, for eksportordre leveres denne ex. Works GARANTI- PRIVAT PERSONER Alle produkter som er købt af privatpersoner hos RESKA er omfattet af Dansk lovgivning dvs. 2 års reklamationsret, hvor de første 6 mdr. er garanti eller det man også kalder formodningsreglen, da man må formode at en evt. fejl på en pågældende vare har været der fra starten og at bevisbyrden hermed påhviler RESKA. Efter de 6 mdr. påhviler bevisbyrden hermed privatkunden. Emballage Alle priser er inkl. emballage, dog undtaget EUR-paller og pallerammer, der faktureres. Force Majeure RESKA er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende levering af produkter eller udførelse af serviceydelser, der skyldes forhold uden for RESKA’s kontrol, herunder men ikke begrænset til lynnedslag, oversvømmelser, ildebrand, krig, transportforstyrrelser, maskinhavari, vejrforstyrrelser, materiale og fabrikationsfejl, foruden forsinkelser af råmaterialer forbundet med fremstillingen af produktet, herunder strejke og lockout blandt RESKA eller RESKA’s underleverandørers egne ansatte. I tilfælde af forsinkelser, manglende levering eller udførelse vil RESKA opfylde sine forpligtelser i henhold til aftalen, så snart det er muligt. TRANSPORTSKADER Vær grundig, når du modtager varerne. Undersøg således altid, om emballagen er hel og uåbnet og om antallet af kolli stemmer overens med det, der står på fragtbrevet, inden du kvitterer for varen. Du skal notere alle uoverensstemmelser på fragtbrevet ved modtagelsen og derefter anmelde det til transportøren. Skader, som opdages efter leveringen, skal anmeldes med det samme, dog senest 5 hverdage efter leveringen. Ved senere anmeldelse tager transportøren ikke imod din skadeanmeldelse, og du skal selv dække udgifterne. Derfor skal du aldrig sende transportskadet gods tilbage til RESKA. Behold det i stedet med henblik på fragtfirmaets eventuelle inspektion. REKLAMATIONER Reklamationer (ikke transportskader – se ovenfor) skal ske til vores kundeservice senest 7 hverdage efter, at du har fået dine varer. Ved reklamationer til vores kundeservice afgøres det også, hvorvidt den reklamerede vare skal returneres. Varer, som er blevet skadet ved returfragt, kan ikke krediteres. Skriv tydelig afsender og kunde nr. /fakturanr. På returforsendelser. Hvis du ønsker en ny vare i stedet for den reklamerede vare, skal du lave en ny bestilling. En returneret vare krediteres først, når den er kommet retur, hvis der ikke er truffet aftale om andet. FEJLLEVERING Hvis RESKA har leveret en forkert vare, eller du er kommet til at bestille en forkert vare, skal du først kontakte vores kundeservice og oplyse om, hvad du sender tilbage. Vigtigt – en leverance kan derfor ikke afvises overfor fragtmanden – den skal modtages. Når du ringer til vores kundeservice på telefon +45 27 150 140, vil vi tage stilling til, om vi kan bytte varen eller om du skal krediteres, når varen er kommet retur. I forbindelse med returforsendelser gælder følgende: Hvis RESKA har leveret en forkert vare, betaler vi returforsendelsen. Hvis du har bestilt en forkert vare og ønsker at returnere den, betaler du for fragten + 20 % af ordrebeløbet i administrationsgebyr. Sørg for at pakke varer, der skal returneres, grundigt ind (se transportskader). Skriv tydelig afsender og fakturanr./ordrenr. På returforsendelser. FORTRYDELSESRET RESKA gives 14 dage fortrydelsesret på ikke kundetilpasset ordre. Ved kundetilpasset ordre gives 8 dage. Med kundetilpasset ordre menes ordre, hvor kunden enten selv har valgt farve, størrelse og/eller sammensætning. Fortrydelsesretten gælder fra ordredato som er = fremstillingsdato. Skriv en mail til