Welcome to the home of the genuine Reska Library Shelving system
Reska Library Shelving is the most popular Library Shelving System in the world
Reska was developed in 1949 by Rudolph Koreska in Denmark. Like all good design, the essential cantilever structure has remained basically the same through the years. Testament to the fundamental soundness of the system are the thousands of installations in libraries around the world.
As demands from libraries - of all types - have changed the system itself has developed, most recently with the introduction of a completely new, textured, anti-bacterial finish to all the steel surfaces Activecoat®. As well as its anti-bacterial properties the finish has a slip-resistant effect, keeping shelves tidier.
In recent times we have increasingly been asked to add graphic and coloured panels to the system - this often has the effect of completely changing the overall look of the product. Some images of installations are featured in our RESKA brochure.
We are confident that RESKA continues to be an essential ‘building-block’ for the modern library, adaptable to a variety of interiors - at a more than affordable price. Please contact us for more information.
Vi er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi behandler om vores kunder og samarbejdspartnere. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor.
Reska
Bakkegårdsvej 47
5330 Munkebo
Danmark
Cvr. nr.: 14893091
Telefonnr.:+45 27 150 140
Email:
Det er ikke et krav, at vores virksomhed har en ekstern DPO, men hvis du har spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, så kan du kontakte os via
Som dataansvarlig jf. GDPR, så har vi følgende behandlingsaktiviteter.
Når du besøger vores hjemmeside, så anvender vi cookies for at hjemmesiden kan fungere, hvilket du kan læse mere om i vores cookiepolitik længernede på siden.
Når du har spørgsmål til vores side, eller ønsker at høre mere om vores services, så kan du kontakte os via:
Herigennem vil vi behandle dine personoplysninger, så vi kan indgå i en dialog med dig fx svare på spørgsmål om vores ydelser. Vi behandler kun den information, som du giver os i forbindelse med vores kommunikation.
Vi vil typisk behandle følgende almindelige oplysninger: navn, email, telefonnummer.
Vores hjemmel til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f.
Vi sletter vores kommunikation med dig når det står klart om du ønsker vores ydelser eller ej.
Skulle der i et særligt tilfælde opstå et behov for at opbevare dine personoplysninger i længere tid, så vil dette kunne være tilfældet.
Vi har behov for at kommunikere med vores kunder, så vi sikrer os, at ydelsen leveres korrekt. Herigennem kan vi behandle oplysninger om navn, adresse, ydelser, særlige aftaler, betalingsinformationer og lignende.
Hjemlen til at behandle disse personoplysningerer er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b.
Vi har et nyhedsbrev, som det er frivilligt at tilmelde sig – og du kan altid framelde dig dette igen.
Formålet med nyhedsbrevet er at sende de tilmeldte mails med ny information fra virksomheden, som kan omhandle nyt indhold på hjemmesiden, annoncering af vores ydelser.
Vi vil kun sende dig mails, hvis du har givet dit aktive samtykke til dette. Det kræver i første omgang, at du angiver din mailadresse, som vi efterfølgende sender en mail til, således at du kan bekræfte tilmeldingen. På denne måde, så sikrer vi, at du rent faktisk selv har tilmeldt dig nyhedsbrevet dvs. afgivet aktivt samtykke.
Vores hjemmel til at behandle dine personoplysninger (dvs. mailadressen) i forbindelse med nyhedsbrevet vil være databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra a.
Vi vil behandle dine personoplysninger, så længe at du stadig er tilmeldt nyhedsbrevet. Ved afmeldelse af nyhedsbrevet, så stopper vi også med at sende dette til dig. Har vi ikke sendt dig et nyhedsbrev i 1 år, så bortfalder dit samtykke som følge af vores passivitet.
Ved framelding af nyhedsbrevet, så gemmer vi dit nu tidligere samtykke i 2 år efter, at det senest er anvendt pga. forældelseskrav jf. Forbrugerombudsmandens spamvejledning afsnit 11.3.
Vi skal gemme alle regnskabsbilag jf. bogføringsloven. Det betyder, at vi gemmer fakturaer og lignende bilag til brug for regnskabsføring. Heraf kan der fremgå almindelige personoplysninger som navn, adresse, ydelsesbeskrivelse.
Vores hjemmel til at behandle personoplysninger til bogføringen er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk.1 litra.
Vi opbevarer disse oplysninger i minimum 5 år efter at indeværende regnskabsår er afsluttet.
Vi tager glædeligt imod jobansøgninger med henblik på at vurdere om de matcher et ansættelsesbehov i vores virksomhed.
Hvis du sender din jobansøgning til os, så er vores hjemmel til at behandle dine personoplysninger databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f.
Hvis du har sendt en uopfordret ansøgning, så vil
Hvis du har sendt en ansøgning til et opslået job, så vil vi bortskaffe din ansøgning i det tilfælde, at du ikke ansættes, og umiddelbart efter at den rette kandidat er fundet til jobbet.
Hvis du indgår i et rekrutteringsforløb og/elleransættes til jobbet, så vil vi give dig særskilt information om hvordan, at vi behandler dine personoplysninger i denne forbindelse.
Få kan klare alt selv, og det samme gælder os. Vi har derfor samarbejdspartnere, samt benytter os af leverandører, hvoraf nogle kan være databehandlere.
Eksterne leverandører kan eksempelvis levere systemer til at organisere vores arbejde, services, rådgivning, IT-hosting eller markedsføring.
Det er vores ansvar at sikre, at dine personoplysninger behandles ordentligt. Derfor stiller vi høje krav til vores samarbejdspartnere, og vores partnere skal garantere, at dine personoplysninger er beskyttet.
Vi indgår derfor aftaler herom med virksomheder (databehandlere), der håndterer personoplysninger på vores vegne for at højne sikkerheden af dine personoplysninger.
Vi videregiver dine personoplysninger til Tredjemandsudbydere, som behandler personoplysninger på Reska’s vegne, fx behandling af kreditkort og betalinger, forsendelse og levering, værtskab, håndtering og vedligeholdelse af vores oplysninger, distribution af e-mails, undersøgelser og analyser, håndtering af varemærke- og produktmarkedsføring samt administration af visse tjenester og funktioner. Ved brug af tjenesteydelser fra tredjemænd indgår vi aftaler, der forpligter dem til at implementere passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte dine persondata.
Andre tredjemænd, i det omfang det er nødvendigt for at:
Vi foretager ikke profilering eller automatiserede afgørelser.
Vi benytter som udgangspunkt databehandlere i EU/EØS, eller som opbevarer data i EU/EØS.
I nogle tilfælde er dette ikke muligt, og her kan der benyttes databehandlere udenfor EU/EØS, hvis disse kan give dine personoplysninger en passende beskyttelse.
Vi holder behandlingen af personoplysninger sikker ved at have indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger. Vi har lavet risikovurderinger af vores behandling af personoplysninger, og har herefter indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at øge behandlingssikkerheden. En af vores vigtigste foranstaltninger er at holde vores medarbejdere opdaterede om GDPR via løbende awareness træning samt ved at gennemgå vores GDPR-procedurer med medarbejderne.
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte os, så vi kan hjælpe dig med dette.
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.
Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.
Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
Når vores behandling af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, så har du ret til at trække dit samtykke tilbage.
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk. Vi vil generelt opfordre dig til at læse mere om GDPR, så du er opdateret på reglerne.
Ved at benytte reska giver De Deres samtykke til, at reska må indsamle og bruge Deres informationer som anført i nedenstående politik. reska forbeholder sig ensidigt retten til at opdatere, omforme og ændre sin politik om beskyttelse af persondata. Alle sådanne opdateringer, omformninger og ændringer er bindende for alle brugere af reska, og er bekendtgjort herunder:
Reska indsamler og registrerer kun personligt identificerbare oplysninger, herunder navn, titel, firma, adresse, e-post adresse, telefonnumre, cvr nr, ENA nr. osv., når en gæst/kunde logger sig ind for at blive "registreret bruger". på www.reska.dk. Der kræver ingen oplysninger for at give Dem adgang til de dele af hjemmesiden, der er alment tilgængelige for offentligheden.
Hvis De er en af reska.dk registrerede brugere, har vi brug for Deres hjælp for at sikre, at de personlige oplysninger, De giver reska.dk, er korrekte og ajourførte. Hvis der sker ændringer i Deres navn, adresse, arbejdsgiver, telefonnummer eller e-mail adresse, bør De hurtigst muligt rette oplysningerne selv eller underrette reska.dk herom, således, at vi har mulighed for at indføre ændringerne i Deres registrerede brugerprofil.
RESKA bruger cookies til at indsamle oplysninger om vores kunder. På denne side kan du finde et overblik over hvilke cookies der bliver gemt, hvornår de bliver brugt og hvilke informationer der gemmes. Ønsker du ikke at avende cookies kan du følgende denne guide, dog kan vi ikke garantere at alle sidens funktioner virker korrekt uden cookies.
Vi anvender Google Analytics til indsamling af anonymt data til analyse af besøgendes adfærd på siden. Denne information bliver gemt så snart du besøger vores hjemmeside. Blandt andet bliver der logget information om:
Vi henviser til Googles privatlivspolitik for mere information.
Ønsker du ikke at blive tracket via Google Analytics kan du fravælge dette ved brug af Google Analytics Opt-out Browser Add-on.
Til håndtering af personalisering i kundeområdet samt i webshoppen, bliver der sat cookies så snart du logger ind. Denne bruges til at identificere den korrekte kunde og vise de relevante informationer for kunden. For information om hvilke oplysninger vi indsamler ved brugerregistrering, samt hvordan disse håndteres, henviser vi til vores privatlivspolitik se for oven
Besøger du siden via en reklame fra Google ellers deres partner bliver der ligeleds sat en cookie, som indikerer at du har besøgt vores side fra en Google reklame. Vi henviser til Googles privatlivspolitik for mere information herom.
Besøger du siden via en reklame fra Microsoft ellers deres partner bliver der ligeleds sat en cookie, som indikerer at du har besøgt vores side fra en Bing reklamei henviser til Personligt tilpassede reklamer fra Microsoft for mere information herom.
Vælger du at skjule vores notifikation om brugen af cookies i toppen af siden bliver der sat en cookie herom. Vælger du at trykke skjul er cookiens varighed 1 dag og vælger du at trykke “vis ikke igen” er cookiens levetid 365 dage.
In 1949, Rudolf Johan Koreska designed and developed the modular shelving system Reska. Rudolf Johan Koreska was a Danish locksmith, businessman and company founder. He was the man behind the Ruko lock and not least Reska furniture.
In 1950 he applied for a world patent for the shelving system and he named it Reska, which is the ending of his surname. In 1950, Koreska established the furniture company Reska in Birkerød in Hvidegaard. Up through the 60s we had 4 companies and more than 300 employees. In 1977, we were acquired by the furniture company Labofa A/S, which continued under the name Reska until 2002. Labofa Munch A/S was split in November 2008 into Labofa A/S and Munch Furniture A/S, respectively, with Reska becoming part of Munch Furniture A/S.
In the summer of 2011, Reska will again become a dedicated company specializing in library environments and offices. The Reska brand is bought by John Jacobsen who has worked with sales, project management and the production of Reska since 1998, both at home and abroad. At Reska we sell our products both at home and abroad and we collaborate with architects and designers and also make our own library and office layout.
RESKA IS THE EMBODIMENT OF GENUINE DANISH DESIGN.
We work at Reska based on the principle that all customers are unique and each task has its own distinctive character. We are inspired by our customers' enthusiasm and we keep an eye on the latest trends. We can help you regardless of whether you are a private customer or whether you come from a company.
You are welcome to look around here on our website, shop in the webshop or contact us on the phone for professional advice or to receive a non-binding offer by email.